TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.
Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.
Data: 14.01.2024
Tytuł wystąpienia:
Mały garaż na uboczu korporacji – czy należy izolować innowacyjne projekty?
Celem prezentowanych badań jest próba odpowiedzi na pytanie, czy w organizacji należy izolować innowacyjne projekty. Krytyczna analiza literatury przedmiotu pozwala zauważyć rozbieżność poglądów co do właściwego umiejscowienia projektów związanych z innowacjami społecznymi lub technologicznymi. Sformułowana została hipoteza badawcza mówiąca, że im bardziej sprzyja się kontaktowaniu się zespołu realizującego innowacyjny projekt z resztą organizacji, a normy i wartości w zespole są nastawione na uczenie się, tym silniejsze jest uczenie się zespołu projektowego. W celu weryfikacji hipotezy badawczej wykorzystano metaforę kulturową organizacji. Przyjęto, że uczenie się zespołu projektowego oznacza przekształcenie przez jego członków norm i wartości obowiązujących dotychczas w kulturze organizacyjnej. Na podstawie uzyskanych wyników badań ankietowych nie było możliwe przyjęcie hipotezy badawczej. Wraz ze wzrostem nasilenia czynników sprzyjających kontaktowaniu się zespołów realizujących innowacyjne projekty z resztą organizacji, uczenie się zespołów nie wzrastało jak pierwotnie oczekiwano.