TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.
Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.
Data: 20.03.2022
Szanowni Państwo,
w dn. 23.03.2022 r. (środa) o godz. 13.15 zapraszamy na pierwsze w semestrze letnim 2021/2022 seminarium naukowe Katedry KSZiRO. Pani mgr Joanna Janus-Wiśniewska opowie o kwestionariuszu ankiety w kontekście badania programistów z dysleksją.
Abstrakt:
Systematyczny przegląd literatury na temat Zarządzania programistami z dysleksją pokazuje potrzebę stworzenia modelu i/lub narzędzia, które usprawnią pracę programistów z dysleksją, nie będącego jedynie modelem, ale i gotowym przepisem (algorytmem) zarówno dla programisty z dysleksją jak i dla jego pracodawcy i współpracowników. Dokonując podziału na obszary, w których zarządzanie ludźmi pracującymi w IT wymaga szczególnych rozwiązań i sformułowania dobrych praktyk można wyszczególnić: zarządzanie komunikacją pisemną, zarządzaniem miejscem pracy, czy umiejętność panowania nad stresem i koncentracją, zarządzanie czasem i szeroko pojętą dokumentacją. Narzędziem badawczym jest kwestionariusz ankiety i kwestionariusz wywiadu, które w oparciu o już istniejące modele pozwoli sformułować model oraz dobre praktyki dla programistów z dysleksją. Celem prezentacji jest analiza kwestionariuszy i proponowanego przebiegu badań.